Za nami już pół roku realizacji projektu „Piątki z eksperymentem”. Realizacja projektu ma na celu między innymi pogłębić zainteresowania dzieci zjawiskami zachodzącymi w świecie przyrody, ale również wzbogacić wiedzę o zjawiska fizyczne, kształtować myślenie przyczynowo-skutkowe czy rozwijać spostrzegawczość. Otaczające dzieci przedmioty i substancje, z którymi mają do czynienia na co dzień, kryją wiele tajemnic, które można i warto odkrywać właśnie za pomocą owych eksperymentów pochodzących z różnych dziedzin naukowych. Niniejszy projekt uwzględnia treści dla wszechstronnego rozwoju dziecka i zagadnienia związane z przyrodą nieożywioną i dziecięcymi eksperymentami w dziedzinie techniki.
Projekt ma na celu rozbudzenie naturalnej cechy dziecka, jaką jest ciekawość i chęć poznania otaczającego świata.
Myślą przewodnią projektu są słowa Konfucjusza: „Powiedz mi, a zapomnę, pokaż, a zapamiętam, pozwól mi działać, a zrozumiem”
Agata Plichta-Becker